본문 바로가기
영어/Discourse

Discourse Training for Teachers and Learners

by 피글릿 2022. 11. 9.
728x90
반응형

▣ Discourse Training for Teachers and Learners 

■ "Discourse analytic techniques can help language learners become conscious of the processes that operate to produce the language they hear and use. At the "macro" level, for example, the examination of an authentic "thanking" sequence by native speakers may help learners begin to see how, in English, this particular speech act is structured. At a finer "micro" level, learners may analyze the strategies which speakers use to maintain discourse (e.g., stalling mechanisms and repair phenomena). Alternatively, they may notice that different grammar rules seem to be operating in spoken English than in written English... students can [also] use such techniques to evaluate their language performance." (Riggenbach, 1991:153-4) 



■ The opening quote from Riggenbach, which we very much support, must apply to language teachers before it can apply to their students. If teachers are not adequately acquainted with various approaches to discourse analysis, they will not be able to implement the pedagogical approach we propose. 



■ First, we look at teachers and review what they need to know about discourse before we examine three additional areas of discourse analysis that apply to teaching:
(1) teacher feedback and correction strategies
(2) the self-examination by teachers of their classroom discourse
(3) reflective teaching as a process that ideally should involve discourse analysis

728x90
반응형

'영어 > Discourse' 카테고리의 다른 글

DISCOURSE-SENSITIVE FEEDBACK AND CORRECTION  (0) 2022.11.11
TEACHER AWARENESS  (0) 2022.11.10
SOME PREREQUISITES FOR SPEAKING IN ANOTHER LANGUAGE  (0) 2022.11.03
PARTICIPATING IN ORAL INTERACTION  (0) 2022.11.02
COMMUNICATION  (0) 2022.11.01

댓글